23 Ağustos 2014 Cumartesi

BABA BANA ÇARŞIDAN...




Baba bana bir yüz
kimliğim öldü benim
bu kafatası bir yük
Zevkler, renkler öznelerin
Ah bir yük kafamda
Şehrin meydanı gibi kalabalık
Bir sur içi gibi saklı
Kafatasım benim.

yüksek sesle konuşan
parmakla gösteren, yererek bakan
Kadınlar, erkekler,
Bak kendime yer yok
Siz oynayın burda çocuklar
Kimliğim öldüm benim
Baba bana bir yüz
yok işte, ey bilenler
bana bir yüz gerek
kimlik, bu kafatasına.
"yokmuşsun gibi yaşa"
kadınlara yazılmış tuhaf bir yasa.


Ne anlatmış şair burda?
şair dedim de, 
bıyıklı bir adam
Sigara içiyor yazı masasında
dudaklarını anlatıyor bir kadının
"kadın"ı dudak, ten, boya okuyor 
ah o kafatasını neyle dolduruyor?
her yanın dudak, her yanın ten
acı çekmek ancak bir çocuk için
ah be kadın, neyine insan olmak senin?